You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.

Bag 3.sz főút 3015.j út körforgalom építése


ÁR-LA > Infrastruktúra fejlesztések
Építés éve: 2015

 Hazai költségvetési forrásból épült korszerű és biztonságos körforgalom a 3. számú főút és a 3105. jelű út csomópontjában, Bag külterületén.

 
Az elmúlt években a bagi csomópont a magyarországi főúthálózat egyik leginkább balesetveszélyes, lakott területen kívüli szakasza volt. 2008 és 2014 között 11 személyi sérüléses baleset történt, ebből 2 halálos, 5 súlyos és 4 könnyű sérüléssel végződött. Az új körforgalom építése során 1200 m3 aszfaltot, 700 m3 CKT burkolati réteget, 1000 m2 térburkolatot, több mint 900 méter vezetőkorlátot és 68 darab aszfaltburkolatba épített prizmát használtak fel.
 
Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára beszédében www.youtube.com/watch hangsúlyozta: „A hazai forrásból korábban megvalósult hasonló fejlesztések tapasztalatai szerint a beruházási költség a lehetséges személyi és anyagi károk elkerülésével többszörösen megtérül. A kormány április végén döntött a Közlekedés Operatív Program „Balesetveszélyes csomópontok átépítése” projekt támogatásának növeléséről, így az eredetileg tervezett hat helyett tizenkét új körforgalom épülhet. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az Érj haza biztonságban! országos közlekedésbiztonsági programban további 22 új körforgalom terveit készíti elő.”
 
Vécsey László, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: „Tavaly megígértük, idén megépítettük! Öt hónappal ezelőtt kezdődött a csomópont építése, és ez megalapozott reménységgel tölthette el a Galga völgyében élőket. Többszöri elakadás után a kormányzat partnerként állt a helyi képviselők által sok éve szorgalmazott beruházás mellé. Ennek eredményeként a mai napon örömmel adhatjuk át a Galga völgyében élőknek, Galgamente megújult, megszépült, biztonságos kapuját.”
 
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója hangsúlyozta: „Az új körforgalom 19 méteres belső és 25 méteres külső sugárral épült. Létesült továbbá 3 darab buszmegálló öböl, 2 helyen gyalogos átkelőhely, szervizút, járdák és útcsatlakozások. A csomópont átépítése miatt kiváltottuk a távközlési hálózatot, 20 kV-os középfeszültségű vezetéket és a vízvezetékeket.”